INFORMÁTICA Y COMPETENCIA DIGITAL

aula

informatica



6PRIA
Dijous, 4 d'octubre de 2012

- Normes d'ús de l'aula d'informàtica.
- Tasques per a la pròxima sessió:
    1.- Portar l'estoig de classe.
    2.- L'agenda personal.
    3.- Una llibreta xicoteta, amb el nom posat.
    4.- Un llapis USB buit, amb el nom picat.
    5.- Portar omplit el full del test informàtic, anònim.

Dijous, 11 d'octubre de 2012

- Explicació accés a la pàgina web del col·legi, al blog de la tutoria i a
  la web "Informàtica i Competència digital.
- Normes d'ús de l'aula d'informàtica.
- Ús del pendrive:
   1.- Col·locació al port USB de l'ordinador.
   2.- Ruta d'accés per explorar el contingut del llapis USB..
   3.- Identificació de l'usuari.
   4.- Modificar o canviar el nom de l'alumne al directori arrel.
   5.- Traure el hardware amb seguretat.

VIDEOTUTORIALS

Dijous, 18 d'octubre de 2012

- Normes d'ús de l'aula d'informàtica.
- Treball en diferents suports i/o aplicacions: arrancada de programes des del disc dur de
   l'ordinador, pàgines web educatives (blogs d'aula), ...

Dijous, 25 d'octubre de 2012

Buscar informació en internet d’un personatge històric femení que haja destacat per la seua la-
   bor.
Una vegada trobat, guardar diverses entrades del mencionat personatge, a una carpeta especí-
   fica creada al teu pendrive.

VIDEOTUTORIAL
CREAR CARPETES I SUBCARPETES

VIDEOTUTORIAL
LOCALITZAR INFORMACIÓ A LA WEB I EMMAGATZEMAR-LA

Dijous, 8 de novembre de 2012

- De les diferents pàgines webs trobades sobre el vostre personatge, cal revisar la informació que contenen i després de seleccionar-la, s’ha de passar a un processador de text on una vegada col·locada i ordenada, tant text com imatges, s’ha de guardar al pendrive.


VIDEOTUTORIAL


Dijous, 15 de novembre de 2012

- És molt important que una vegada tingueu acabat el treball del vostre personatge, i ho hàgeu guardat amb l’extensió del vostre programa: si és WorPad, extensió *.rtf; si és OpenOffice, extensió *.odt, si és Microsoft Works, extensió *.wps; si és Microsoft Word 2007 ó 2010, extensió *.docx; ho guardeu al pendrive al finalitzar amb l’extensió *.doc seguint la ruta “Guardar com”, segons ja s’ha explicat en classe i també als videotutoriales.

- Així que per al proper dia, tots heu de portar el treball fet i de la forma indicada.

- NOTA: Per traduir un text d'un idioma a un altre, per exemple de castellà a valencià, ací tens un videotutorial que et pot servir d'ajuda.


VIDEOTUTORIAL


Dijous, 22 de novembre de 2012

Acabar de donar format a la portada del treball que esteu realitzant sobre el personatge corresponent, revisar tot el document i guardar-ho al pendrive.

NOTAAcí us deixem un document de mostra perquè vegeu com s’ha de fer un treball que s’ha de presentar a un determinat professor/a. Este model de treball, s’ha d’aconseguir fer el pròxim trimestre del curs. Així que anar-vos-en mentalitzant i informatitzant.

ELS VOLCANS


Dijous, 29 de novembre de 2012

- Reanomenar l'arxiu de cada personatge de l'alumnat.
Copiar els arxius dels treballs fets des del pendrive de cadascú a l'ordinador del professor, mitjançant la xarxa interna de l'aula d'informàtica.


Dijous, 10 de gener de 2013

- Activitats interactives de reforç i ampliació en diverses assignatures del nivell.


Dijous, 31 de gener de 2013

- Diverses activitats de repàs:
  •   Accedeir a la pàgina web "Informàtica i C. Digital" sense cap ajuda i arribar a la seua agenda de 6PRIA.
  •   Obrir una finestra per vore els arxius que conté el pendrive.
  •   Obrir un document de text amb un determinat processador.
  •   Canviar el nom d'un arxiu sense tocar la seua extensió i comprovar que manté les seues propietats.

  Dijous, 7 de febrer de 2013

- Obrir el navegador i utilitzar les funcions F11, Ctrl + i Ctrl -.
- Obrir l'arxiu "Els volcans" per vore la forma de fer un treball amb un processador de texts.
- Anar a "Google" per introduir el terme "Volcà", agafant la segona entrada: Què és un volcà?
- Seguir instruccions del professor.


Dijous, 14 de febrer de 2013

- Obrir el navegador amb "Google" i l'arxiu "Què és un volcà?" del pendrive. Utilitzar les tecles "Alt + Tab" per canviar de finestra.
- Anar a "Google" per introduir el terme "Volcà", agafem la segona entrada: Què és un volcà?
- Continuem fent la feina de copiar i apegar des del navegador fins l'arxiu word, utilitzant el portapapers, els continguts indicats seguint l'esquema que hi ha a la pàgina web.
-Tasques per fer a casa, cara a la pròxima sessió:
-  Acabar de passar els continguts, segons el seu esquema ja comentat a classe, des de la pàgina web "Què és un volcà?" fins l'arxiu word corresponent, fent les conversions ja explicades a classe.


Dijous, 21 de febrer de 2013

- Obrir l'arxiu "Què és un volcà?" del pendrive, per vore el treball fet.
- Ordenar les diferents parts del document.
- Inserir un salt de secció en "Pàgina següent" amb el cursor a l'inici del mencionat document.
- Repetir l'operació una vegada més.
- De les dues pàgines en blanc creades, posar la portada a la primera i l'índex, a la segona.
Nota: per vore una portada, consultar l'arxiu dels volcans anterior; i per saber com fer l'índex, mira el següent arxiu.
                                                                                                                 ÍNDEX

Dijous, 28 de febrer de 2013

- Obrir l'arxiu "Què és un volcà?" del pendrive, per vore el treball fet del dia anterior.
- Completar els diferents apartats del document "Què és un volcà?: Introducció, 7.- Valoració del treball. Opinió personal i 8.- Bibliografia.
-Tasques per fer a casa, cara a la pròxima sessió:
-   Omplir els apartats anteriors, segons es va comentar a classe.


Dijous, 7 de març de 2013

- Obrir el navegador per accedir al blog de "Coneixement del Medi de 6é Primària" i consultar les diferents entrades del tema 10: Geografia Física de la Terra, que fan referència a "Conceptes en la web" i "Activitats interactives".


Dijous, 21 de març de 2013

- Obrir l'arxiu "Què és un volcà?" del pendrive, per vore el treball fet del dia anterior.
- Inserir números de pàgina al document de text.
-Tasques per fer a casa, cara a la pròxima sessió:
 - Revisar que el document de text tinga una portada ben desenvolupada, després un índex, a continuació la introducció on exposarem un resum del contingut del treball, posteriorment els diferents apartats d'aquest i finalment la valoració personal i bibliografia. Recordar que ha d'estar paginat, començant pel número 1 des de la introducció fins al final.
 - La bona presentació del treball és fonamental, el qual s'ha de portar al pendrive el pròxim dia de classe en l'extensió *. doc


Dijous, 11 d'abril de 2013

Pujar a la plataforma Edmodo cada alumne, els arxius de text creats sobre el tema dels volcans.
-Tasques per fer a casa, cara a la pròxima sessió:
 - Aquells alumnes que no van pujar l'arxiu a classe, ho han de fer des de casa.
- Entrar tots a aquesta plataforma en els successius dies, perquè el professor us respondrà a cadascú en funció dels treballs que heu realitzat.


Dijous, 18 d'abril de 2013

S'ha fet una revisió dels arxius referents als volcans.
S'ha comentat el treball a realitzar per al pròxim dia, per equips i en format PowerPoint, visualitzant diversos exemples de presentacions fetes per alumnes d'altres centres educatius.
- És aconsellable repassar el videoturial sobre PowerPoint, per a això, segueix la ruta "Informática y Competencia Digital / CEIP CASTELLAR-OLIVERAL / Aprende informática para niños / PowerPoint para niños".


Dijous, 25 d'abril de 2013

Ja sabuts els temes que es van a treballar per a la presentació PowerPoint: Univers, alimentació i evolució de l'home, s'ha explicat i realitzat la distribució en carpetes i subcarpetes de tota la informació que es va a recopilar des de la web i guardar posteriorment al pendrive de cada alumne.
- La carpeta és el tema triat i les subcarpetes són:
documents en PDF, documents de text, documents en PowerPoint, vídeos, sons, imatges, pàgines d'interès, altres formats.
-Tasques per fer a casa, cara a la pròxima sessió:
 - Recopilar tota la informació possible cada alumne, des de la web respecte al tema escollit i classificar-la segons el seu contingut en les diferents subcarpetes creades al pendrive.


Dijous, 2 de maig de 2013

Explicació sobre com guardar la direcció d'una pàgina web en un document de text, perquè posteriorment es puga obrir i consultar.
-Tasques per fer a casa, cara a la pròxima sessió:
 - Recopilar tota la informació possible cada alumne, des de la web respecte al tema escollit i classificar-la segons el seu contingut en les diferents subcarpetes creades al pendrive.


Dijous, 16 de maig de 2013

Després d'haver recopilat la informació del tema triat per cada membre que compon cadascú dels tres grups de treball, s'ha fet una posta en comú, seleccionant els continguts més interessants, guardant-los en una carpeta única, que posteriorment s'ha copiat cada membre al seu pendrive.


Dijous, 23 de maig de 2013

Després de la recopilació d'informació diversa sobre el tema triat, en l'actual sessió comencem a editar el document powerpoint, per a la propera presentació d'aquest tema a classe.


Dijous, 30 de maig de 2013

Continuar en l'edició del document powerpoint sobre cadascú dels temes triats als diferents equips de treball.


Divendres, 7 de juny de 2013

Continuar en l'edició del document powerpoint sobre cadascú dels temes triats als diferents equips de treball afegint imatges, esquemes i animacions.


Divendres, 14 de juny de 2013

Acabar en l'edició del document powerpoint sobre cadascú dels temes triats als diferents equips de treball afegint imatges, esquemes i animacions.
- El mencionat document powerpoint serà exposat a classe per equips la setmana vinent.



Mira-ho bé!
No et mareges!